نوشته شده توسط : abolfazl jc-amin sport

ترابيان: او روي نيمكت تيم اميد نمي‌نشيند 

 رييس کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: با دريافت پيش قرارداد دستياران کارلوس کوئيروش اين مربي پرتغالي آمادگي خود را براي عقد قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرد تا پس از اعمال نکات بيشتر مدنظر ما در قرارداد بتوانيم تا پايان اين هفته موضوع را خاتمه دهيم.

 
صحبت های وی

 

  عباس ترابيان درباره آخرين وضعيت قرارداد کارلوس کوئيروش و دستيارانش با فدراسيون فوتبال ايران اظهار کرد: صبح امروز (يکشنبه) پيش قرارداد هر سه مربي دستيار کارلوس کوئيروش براي من آمده است و خوشبختانه هر دو نکته‌اي که ما تاکيد داشتيم در قرارداد آنها لحاظ شود، انجام شده است. ممکن است همين موافقت آنها باعث شود تا اين دو نکته در قرارداد کارلوس کوئيروش هم لحاظ شود. با وکيل اين مربي مذاکرات بيشتر را انجام خواهيم داد، به اميد آنکه نکات مد نظر ما در قرارداد او درنظر گرفته شود.

وي درباره تشريح مشخصات دستياران کوئيروش گفت: آنتونيو سيموئز پرتغالي دستيار اول اين مربي است. او سالها در کنار کوئيروش کارکرده و بازيکن اسبق تيم بنفيکا هم بوده است. او همراه با اوزبيو در تهران بازي کرده است که تمام قديمي‌هاي ما او را مي‌شناسند. او ضمن آنکه کمک مربي خوبي است در کار مربيگري تيمهاي پايه تخصص داشته و سرمربي تيم زير 20 سال پرتغال هم بوده است. او در تيم مربيگري کوئيروش نقش عمده‌اي را ايفا مي‌کند.

ترابيان گفت: دن گاسپار ديگر دستيار کرش يک مربي پرتغالي است که تخصص او در کار مربيگري دروازه‌بان‌هاست. او 30 سال است مربيگري مي‌کند و سالها در کنار کوئيروش کار کرده است. او سابقه همکاري با فيليپ اسکولاري و خوزه آنتونيو کاماچو را هم دارد. اين مربي در منچستريونايتد، رئال مادريد و تيم ملي پرتغال با مربيان بزرگ کار کرده است و حتي سرمربي برخي تيمهاي مختلف هم بوده است. دن گاسپار هم يک کمک مربي بسيار خوب و هم از مربيان برجسته دروازه‌باني است و برخي ازبهترين دروازه‌بانهاي دنيا را تعليم داده است. يکي از کارهاي خوب او در مربيگري اخيرش آموزش و پرورش دروازه‌بان تيم ملي پرتغال بوده که در جام جهاني 2010 به عنوان سومين دروازه‌بان برتر دنيا شناخته شد.

وي افزود: اين دروازه‌بان در جام جهاني تنها يک گل خورد و آن هم در مرحله پلي آف در بازي مقابل اسپانيا بود. او يک معلم آکادميک است و در کار آموزش يد طولايي دارد. ممکن است وي به تيم ملي المپيک و بزرگسال ما به طور همزمان کمک کند.

رييس کميته روابط بين‌الملل فدراسيون با ارائه مشخصات ميک مک درموت سومين دستيار کوئيروش به   گفت: مک ‌درموت يک مربي اسکاتلندي است و ازمربيان بدنسازي خوب و شناخته شده دنياست. فکر مي‌کنم همه مربيان بزرگ او را مي‌شناسند و قرار است در کنار کوئيروش فعاليت کنند. خوشحالم که نکات مدنظر ما در پيش قرارداد او لحاظ شده است و اکنون پس از بررسي يکسري نکات، اين پيش قرارداد را برايشان مي‌فرستيم.

ترابيان که از بيان نکات مدنظر فدراسيون در قرارداد کادر فني کوئيروش پرهيزکرد درباره توافق با آنها گفت: تمام امور مربوط به مربيگري تيمهاي پايه و بزرگسالان ما به کادر فني کوئيروش محول مي‌شود. ارسال اين پيش قراردادها و مذاکراتي که ما داشتيم نشان مي‌دهد که کوئيروش ديگر مشکلي براي عقد قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران را ندارد و اين ما هستيم که مي‌خواهيم نکات مدنظرمان درقرارداد با آنها لحاظ شود.

وي درپاسخ به اين سوال که آيا کوئيروش براي تيمهاي اميد و جوانان ما سرمربي پرتغالي مي‌آورد يا با به کار‌گيري مربيان ايراني بر فعاليتشان نظارت خواهد داشت گفت: در دورنماي همکاري ما با کادرفني کوئيروش اين است که مربيان توانمند و مستعد ايراني آموزش‌هاي لازم را از اين کادر فني ياد بگيرد و درسالهاي آينده هدايت تيمهاي ملي کشورمان را برعهده داشته باشد. اما ابتدا به ساکن، کوئيروش درباره وضعيت مربيگري تيمهاي اميد و جوانان تصميم مي‌گيرد. بحث حضور پسيرو که کاملا تکذيب شده است و فکر مي‌کنم او ازدستيارانش براي هدايت تيم اميد و جوانان بهره ببرد. البته بعيد مي‌دانم کوئيروش روي نيمکت تيم اميد بنشيند.

ترابيان با بيان اينکه توافقات مالي براي عقد قرارداد کوئيروش با دستيارانش به طور کامل انجام شده است گفت: ما هيچ مشکلي درباره توافقات مالي نداريم؛ ضمن اينکه تمام ارقام منتشرشده در رسانه‌ها را تنها گمانه زني دانسته و تکذيب مي‌کنيم. هيچ صحبتي درباره توافق مالي با کوئيروش و دستيارانش نخواهيم کرد. تنها مي‌توانيم بگوييم هيچ مشکلي از اين بابت وجود ندارد.

وي درباره مسئله اسکان کوئيروش و دستيارانش در ايران گفت: آن چيزي که در مذاکره‌ها و خواسته‌هاي ما وجود دارد اين است که کادر فني اين مربي بزرگ هدايت تيمهاي ملي فوتبال ما را برعهده داشته باشد. اين يک کار بسيار بزرگ است و آنها نيز به درک اين موضوع رسيده‌اند. برخي از دستيارانش اذعان داشتند که کوئيروش مربي فوق العاده سخت گيري است و مي‌خواهد تمام نکات مدنظرش درساخته شدن بازيکنان و تيم اعمال شود. الکس فرگوسن بارها درباره کوئيروش گفته است که او با قدرت رواني که دارد فعل خواستن را به طور کامل براي بازيکنان صرف کرده و آنها را به سمت موفقيت سوق مي‌دهد. اين مربيان قرار است با خانواده‌هايشان در تهران اسکان داشته باشند و يک کار اساسي انجام دهند.

ترابيان گفت:‌ پيش از سفر کوئيروش به تهران نکات منفي زيادي در ذهنش حک کرده بودند. من به او گفتم ما کاري به عقد قرارداد با شما نداريم. فقط مي‌خواهم يکي دو روز به تهران بياييد و مهمان ما باشيد و از نزديک شهر و کشورمان را ببينيد. او هم آمد و مثل يک شهروند در تهران گشت. قبلا هم گفته‌ام که وي را به بازاري برديم. او در مرکز خريد گلستان شهرک غرب هم چرخي زد و کاملا متوجه شد که شرايط زندگي در ايران چگونه است.

وي از نظارت کوئيروش بر تيم ملي نوجوانان با سرمربيگري علي دوستي مهر خبر داد و گفت: ما درتوافق با او روي برنامه ريزي بلندمدت و آموزش دنباله دار براي مربيان خيلي تاکيد کرده بود. پيش بيني مي‌کنم تا پايان اين هفته تمام مسايل مربوط به اين موضوع حل شود. کوئيروش نظارت بر کار تيم ملي نوجوانان را برعهده دارد. قطعا مربيان اين تيم هم از دانش و تواناييهاي کوئيروش براي اداره هرچه بهتر تيم نوجوانان خواهد برد.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()